Review of marketing plan : Examination of overall marketing plan and objectives
Situation Analysis :
Internal Analysis
Ability of the firm to implement promotional program
Organization of the promotional department
Corporate and brand image analysis
Results of previous promotional programs
Product evaluation
External Analysis
Consumer analysis
Competitive analysis
Assessment of environmental factors
Communications Objectives :
Establishment of communications goals and objectives
Budget Determination :
Set tentative budget
Allocation of tentative budget
Develop promotional mix strategies :
Advetising:
Set advertising objectives
Determine advertising budget
Develop message strategy
Develop media strategy
Sales promotions :
Set sales promotion objectives
Determination of sales promotions budget
Development of sales promotions strategies
Public Relations/ Publicity :
Set PR/Publicity objectives
Determine PR/Publicity budget
Develop PR/Publicity functions
Personal Selling :
Set personal selling objectives
Determine personal selling budget
Develop selling roles and responsibilities
Implementation of promotional program :
Create and produce ads
Purchase media time, space and so on
Develop and distribute sales promotional material
Develop news releases, arrange fund raising events and so on
Monitor, evaluate, and control the promotional program :
Evaluation of promotional program for results/effectiveness
Take measures to control and adjust promotional strategy
Kalau kamu-kamu senang dengan tulisan-tulisan ini bagikan keteman-teman yang lain tapi kalau gak senang cukup kamu aja yang tau, Salam Ya yang sudah Mengunjungi Blogku ini, Ini semua sekedar mengisi waktu senggang tapi mengasikan gitu loe PISSSSSSSSSSS Dech tapi jangan lupa kasih komentar biar semangat nih untuk terbitin posting baru yang menarik..
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Artikel Terpopuler
-
Tugas Manajer Pemasaran adalah sebagai berikut : Manajer pemasaran bertanggung-jawab terhadap manajemen bagian pemasaran Manajer pemasaran...
-
Kelebihan Media Radio : - Jangkauan fleksibel - Cukup serentak - Penetrasi kedaerah rural baik - Penetrasi kalangan bawah/ buta huruf ba...
-
Tujuan pemasaran atau marketing objective, adalah apa yang akan dicapai oleh perusahaan melalui bagian pemasaran titik awalnya adalah konsu...
-
Kelebihan Media Surat Kabar : - Visual kuat - Jangkauan luas dan relatif cepat - Ukuran Fleksibel - Waktu pemasangan terkontrol - Relat...
-
Kelebihan Media Televisi : - Jangakauan sangat luas - Penayangan seketika - Gabungan gambar, suara dan warna - Efek demonstrasi - Penen...
Tidak ada komentar:
Posting Komentar